Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2008
Δρόμος - Λιμάνι και στο βάθος..Λιθάνθρακας..?
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία. . . . και αυτή σε συνδυασμό με την κατασκευή νέου λιμανιού στη Λάρυμνα μάλλον οδηγούν προς την κατασκευή μονάδας παραγωγής ηλ. Ρεύματος με καύση λιθάνθρακα!
Πως αλλιώς να εξηγήσω αυτό τον οργασμό εργασιών για την κατασκευή νέου δρόμου από την Λάρυμνα έως την διασταύρωση Μαρτίνου?? Όταν επί πάρα πολλά έτη οι Λαρυμναίοι έχουν κατ’ επανάληψη ζητήσει την επισκευή του υπάρχοντος οδικού δικτύου, που τα υπέρβαρα φορτία της Λάρκο τον έχουν καταστρέψει.. και σε συνδυασμό με την σκουριά που απλόχερα αφήνουν σε αυτόν, μοιάζει με καρμανιόλα παρά με δρόμο. Τόσα χρόνια όμως αδιαφορούσαν για την κατάσταση του δρόμου και τα ατυχήματα, μπάλωναν μόνο, κατά τόπους τρύπες.. μιας και ήταν μεγάλο το κόστος ασφαλτόστρωσης όλου του δρόμου.
Και ξαφνικά τι? Βρέθηκαν λεφτά για νέο δρόμο? Και αυτός ο δρόμος γίνεται για το χωριό και για να εξυπηρετήσει τη Λάρκο? Μόνο αυτό? Ε, όχι δεν γίνεται μόνο για αυτό. Γίνεται για να υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση στο νέο λιμάνι που θα γίνει, και σύμφωνα με τη δική μου λογική θα εξυπηρετεί το νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ.
Και ερχόμαστε στο Νέο Λιμάνι… Όπως πιθανόν οι περισσότεροι από εσάς να γνωρίζετε το Δημοτικό μας Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για την κατασκευή του νέου λιμανιού με ψήφους 8 υπέρ, 5 κατά. Όπως έμαθα, κατά ψήφισε η αντιπολίτευση και υπέρ η συμπολίτευση. Τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου. Αυτοί που είπαν όχι.. πολύ φοβάμαι ότι το είπαν περισσότερο από κομματική εναντίωση και λιγότερο γιατί νοιάζονται για το καλό του χωριού, αλλά ποσώς μας ενδιαφέρει τώρα. Οι υπόλοιποι 8, εκ των οποίων και εκλεγμένοι Λαρυμναίοι.. τι έκαναν? Όχι, δεν στήριξαν το καλό του χωριού, όπως η κοινή λογική λέει. Απλά λειτούργησαν βάση παραταξιακών – κομματικών – εταιρικών γραμμών.
Εκτός και αν είναι τόσο αφελείς που πιστεύουν ότι το νέο λιμάνι θα γίνει για το καλό του χωριού και για το καλό της «μαμάς Λαρκο» που δεν πάει καλά και με το νέο λιμάνι θα γίνει το θαύμα και θα σωθεί!!! Αααα και επίσης ίσως πίστεψαν ότι στο νέο λιμάνι θα εργαστούν όοοολα τα άνεργα παιδιά του χωριού (λες κ το λιμάνι θα έχει τις άπειρες θέσεις εργασίας, την ίδια ώρα που οι λιμενεργάτες ανά τη χώρα συνεχώς λιγοστεύουν). Λες να είναι τόσο αφελείς?? Μπάαααααα… Πολύ φοβάμαι ότι όλα ήταν πολύ καλά σχεδιασμένα και εκτελέστηκαν επακριβώς. Και έτσι όλοι αυτοί οι Δημοτικοί σύμβουλοι θα αναπαύονται στις δάφνες των κομματικών επιβραβεύσεων και μία πιθανή προαγωγή ή οτιδήποτε άλλο ξεροκόμματο οι διοικούντες της χώραw και της εταιρίας αποφασίσουν.
Τι θα πούνε όμως όλοι αυτοί αύριο, όταν η ΡΑΕ γνωμοδοτήσει θετικά για την μονάδα λιθάνθρακα στη Λάρυμνα (μιας & δρόμος & λιμάνι ήδη δρομολογήθηκαν) και μας φορτώσουν από το «πουθενά» μια ακόμα υπέρ-ρυπογόνο βιομηχανία (βλέπεις μία δεν μας φτάνει..) ? Τι θα πούνε στα παιδία τους όταν τους ρωτήσουν αύριο γιατί το χωριό μας έχει μετατραπεί σε ένα κρανίου τόπο που ο θάνατος επισκιάζει το τη ζωή και το μεροκάματο? Δυστυχώς τότε θα είναι ήδη αργά για λόγια..
Κλείνοντας να αναφέρω ότι την έγκριση του, έδωσε και το Νομαρχιακό συμβούλιο για το νέο λιμάνι (λίγες μέρες μετά το Δημοτικό συμβούλιο) και ήρθε και έδεσε το γλυκό.
Μακάρι να βγω ψεύτης… αλλά πολύ φοβάμαι ότι οι φόβοι μου θα επαληθευτούν.
Πως αλλιώς να εξηγήσω αυτό τον οργασμό εργασιών για την κατασκευή νέου δρόμου από την Λάρυμνα έως την διασταύρωση Μαρτίνου?? Όταν επί πάρα πολλά έτη οι Λαρυμναίοι έχουν κατ’ επανάληψη ζητήσει την επισκευή του υπάρχοντος οδικού δικτύου, που τα υπέρβαρα φορτία της Λάρκο τον έχουν καταστρέψει.. και σε συνδυασμό με την σκουριά που απλόχερα αφήνουν σε αυτόν, μοιάζει με καρμανιόλα παρά με δρόμο. Τόσα χρόνια όμως αδιαφορούσαν για την κατάσταση του δρόμου και τα ατυχήματα, μπάλωναν μόνο, κατά τόπους τρύπες.. μιας και ήταν μεγάλο το κόστος ασφαλτόστρωσης όλου του δρόμου.
Και ξαφνικά τι? Βρέθηκαν λεφτά για νέο δρόμο? Και αυτός ο δρόμος γίνεται για το χωριό και για να εξυπηρετήσει τη Λάρκο? Μόνο αυτό? Ε, όχι δεν γίνεται μόνο για αυτό. Γίνεται για να υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση στο νέο λιμάνι που θα γίνει, και σύμφωνα με τη δική μου λογική θα εξυπηρετεί το νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ.
Και ερχόμαστε στο Νέο Λιμάνι… Όπως πιθανόν οι περισσότεροι από εσάς να γνωρίζετε το Δημοτικό μας Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για την κατασκευή του νέου λιμανιού με ψήφους 8 υπέρ, 5 κατά. Όπως έμαθα, κατά ψήφισε η αντιπολίτευση και υπέρ η συμπολίτευση. Τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου. Αυτοί που είπαν όχι.. πολύ φοβάμαι ότι το είπαν περισσότερο από κομματική εναντίωση και λιγότερο γιατί νοιάζονται για το καλό του χωριού, αλλά ποσώς μας ενδιαφέρει τώρα. Οι υπόλοιποι 8, εκ των οποίων και εκλεγμένοι Λαρυμναίοι.. τι έκαναν? Όχι, δεν στήριξαν το καλό του χωριού, όπως η κοινή λογική λέει. Απλά λειτούργησαν βάση παραταξιακών – κομματικών – εταιρικών γραμμών.
Εκτός και αν είναι τόσο αφελείς που πιστεύουν ότι το νέο λιμάνι θα γίνει για το καλό του χωριού και για το καλό της «μαμάς Λαρκο» που δεν πάει καλά και με το νέο λιμάνι θα γίνει το θαύμα και θα σωθεί!!! Αααα και επίσης ίσως πίστεψαν ότι στο νέο λιμάνι θα εργαστούν όοοολα τα άνεργα παιδιά του χωριού (λες κ το λιμάνι θα έχει τις άπειρες θέσεις εργασίας, την ίδια ώρα που οι λιμενεργάτες ανά τη χώρα συνεχώς λιγοστεύουν). Λες να είναι τόσο αφελείς?? Μπάαααααα… Πολύ φοβάμαι ότι όλα ήταν πολύ καλά σχεδιασμένα και εκτελέστηκαν επακριβώς. Και έτσι όλοι αυτοί οι Δημοτικοί σύμβουλοι θα αναπαύονται στις δάφνες των κομματικών επιβραβεύσεων και μία πιθανή προαγωγή ή οτιδήποτε άλλο ξεροκόμματο οι διοικούντες της χώραw και της εταιρίας αποφασίσουν.
Τι θα πούνε όμως όλοι αυτοί αύριο, όταν η ΡΑΕ γνωμοδοτήσει θετικά για την μονάδα λιθάνθρακα στη Λάρυμνα (μιας & δρόμος & λιμάνι ήδη δρομολογήθηκαν) και μας φορτώσουν από το «πουθενά» μια ακόμα υπέρ-ρυπογόνο βιομηχανία (βλέπεις μία δεν μας φτάνει..) ? Τι θα πούνε στα παιδία τους όταν τους ρωτήσουν αύριο γιατί το χωριό μας έχει μετατραπεί σε ένα κρανίου τόπο που ο θάνατος επισκιάζει το τη ζωή και το μεροκάματο? Δυστυχώς τότε θα είναι ήδη αργά για λόγια..
Κλείνοντας να αναφέρω ότι την έγκριση του, έδωσε και το Νομαρχιακό συμβούλιο για το νέο λιμάνι (λίγες μέρες μετά το Δημοτικό συμβούλιο) και ήρθε και έδεσε το γλυκό.
Μακάρι να βγω ψεύτης… αλλά πολύ φοβάμαι ότι οι φόβοι μου θα επαληθευτούν.
Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2008
Δημοτικό Συμβούλιο για το Λιμάνι και την Σκουριά
Αγαπητοί Φίλοι,
Το τοπικό συμβούλιο αποφάσισε το θέμα της απόρυψης της σκουριάς στη Λιάβδα, και της δημιουργίας του λιμανιού να πάει σε Λαϊκή Συνέλευση.
Αύριο συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο στο Μαρτίνο, και πρέπει να πιέσουμε να μην πάρει ούτε αυτό καμία απόφαση εις βάρος του χωριού μας.
Όλοι λοιπον αύριο στο Μαρτίνο στο Δημοτικό σημβούλιο στις 19:00
Το τοπικό συμβούλιο αποφάσισε το θέμα της απόρυψης της σκουριάς στη Λιάβδα, και της δημιουργίας του λιμανιού να πάει σε Λαϊκή Συνέλευση.
Αύριο συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο στο Μαρτίνο, και πρέπει να πιέσουμε να μην πάρει ούτε αυτό καμία απόφαση εις βάρος του χωριού μας.
Όλοι λοιπον αύριο στο Μαρτίνο στο Δημοτικό σημβούλιο στις 19:00
Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για ΛΑΡΚΟ
Πριν λίγες μέρες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υπέγραψε απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) που αφορούν τη λειτουργία του συνόλου των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της ΛΑΡΚΟ. Εν πρώτης φαίνονται αρκετά θετικές, και περιλαμβάνουν και την εγκατάσταση σταθμού μέτρησης αιωρουμένων σωματιδίων. Το θέμα είναι αν θα εφαρμοστούν, και ποιος θα παρακολουθεί την εφαρμογή τους. Σας παραθέτω σχετικό απόσπασμα:
Αναφορικά με την ΛΑΡΚΟ, σημειώνεται σε ξεχωριστή ανακοίνωση πως ο κ. Γιώργος Σουφλιάς υπέγραψε Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) με την οποία αναθεωρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι λειτουργίας της Γενικής Μεταλλευτικής και Μεταλλουργικής Ανωνύμου Εταιρείας “ΓΜΜΑΕ ΛΑΡΚΟ” και επιβάλλεται η εφαρμογή των Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών στα πλαίσια εφαρμογής της οδηγίας 96/61/ΕΚ σχετικά με την ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχο της ρύπανσης (IPPC).
Όπως και στην περίπτωση της Αλουμίνιον, το εν λόγω σχέδιο ΑΕΠΟ περιλαμβάνει τα κατάλληλα προληπτικά αντιρρυπαντικά μέτρα και τις οριακές τιμές εκπομπής με βάση τα Κείμενα Αναφοράς των Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών (ΒΑΤ Reference Documents – BREFs) που έχουν εκδοθεί από το Ευρωπαϊκό Γραφείο ΙPPC για τη βιομηχανία μη σιδηρούχων μετάλλων και για λοιπές εγκαταστάσεις / συστήματα, που βρίσκουν εφαρμογή σε διάφορους βιομηχανικούς κλάδους όπως: α) τα συστήματα ψύξης, β) η αποθήκευση υλικών, γ) οι εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων, δ) τα συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου.
Ειδικότερα αναφέρεται ότι μεταξύ των άλλων μέτρων έχουν τεθεί:
1. Άμεση αντικατάσταση της υφιστάμενης μονάδας υγρής αποκονίωσης στην Περιστροφική Κάμινο (Π/Κ) 1 και χρονοδιάγραμμα για την αντικατάσταση των υφιστάμενων μονάδων υγρής αποκονίωσης στις Π/Κ 2 και 3 από συστήματα ξηρής αποκονίωσης, τεχνολογίας τύπου σακκόφιλτρων ή ηλεκτρόφιλτρων, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές σκόνης και να επιτυγχάνεται η μέση ημερήσια τιμή των 40 mg/Nm3 για τα αιωρούμενα σωματίδια. Ανακαίνιση της μονάδας ηλεκτροστατικών φίλτρων της Π/Κ 4 μέχρι 31.12.08.
2. Αναβάθμιση του συστήματος διακίνησης σκόνης από τις εγκαταστάσεις αποκονίωσης των Π/Κ προς τη μονάδα σφαιροποίησης (pelletizing) μέχρι τις 31.12.08.
3. Χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση απορροφητήρων σκόνης στην αίθουσα των ηλεκτροκαμίνων (Η/Κ) καθώς και μονάδας αποκονίωσης ξηρού τύπου στις Η/Κ. (οξείδιο του αζώτου)
4. Χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση στις καμινάδες των Π/Κ, των Η/Κ και των μεταλλακτών (Μ/Τ) συστημάτων συνεχούς μέτρησης και ηλεκτρονικής καταγραφής των αιωρούμενων σωματιδίων, SO2(διοξείδιο του θείου) και NOX . (οξείδιο του αζώτου).
5. Περιοδική παρακολούθηση των βαρέων μετάλλων στα αέρια απόβλητα των Π/Κ, των Η/Κ και των Μ/Τ.
6. Υποχρέωση εγκατάστασης και λειτουργίας τουλάχιστον ενός σταθερού σταθμού μέτρησης αιωρούμενων σωματιδίων (PM10), SO2 και Ni (νικέλιο), εγκατεστημένου κατάντι του ανέμου ως προς το μεταλλουργικό συγκρότημα της εταιρείας “ΓΜΜΑΕ ΛΑΡΚΟ” στην πλησιέστερη οικιστική περιοχή.
7. Υποχρέωση διενέργειας ενδεικτικών μετρήσεων, τέσσερις (4) φορές το έτος (εποχιακά), διάρκειας 15 ημερών έκαστη σε γειτονικές αστικές περιοχές (π.χ. Λάρυμνα, Μαρτίνο, Μαλεσίνα) κυρίως για τα αιωρούμενα σωματίδια (PM10, PM2,5) και τα μέταλλα (νικέλιο, αρσενικό, κάδμιο, υδράργυρο).
8. Υποχρέωση υποβολής αναθεωρημένης μελέτης επεξεργασίας και διάθεσης των υγρών αποβλήτων που προκύπτουν από την κοκκοποίηση της σκωρίας Η/Κ ώστε να βελτιστοποιηθεί η διαδικασία επεξεργασίας τους και να επιτυγχάνεται η οριακή τιμή των αιωρούμενων στερεών στα υγρά απόβλητα, καθώς και μελέτης διαχείρισης των ομβρίων υδάτων τόσο της βιομηχανικής εγκατάστασης όσο και των λιμενικών εγκαταστάσεων, στην οποία να προβλέπεται η κατασκευή κατάλληλου δικτύου συλλογής τους, τυχόν επεξεργασίας και απορροής τους με σκοπό την αποφυγή διάθεσης επιβαρημένων επιφανειακών απορροών στο περιβάλλον.
9. Υποχρέωση υποβολής Τεχνικής Μελέτης Περιβαλλοντικής Αποκατάστασης των χώρων αποθήκευσης της σκόνης που παρήχθη κατά τα προηγούμενα έτη, έχει συγκεντρωθεί σε χώρο εντός του γηπέδου της εγκατάστασης και έχει καλυφθεί με τεχνητή χλόαση, με σκοπό τη χορήγηση σχετικής άδειας περιβαλλοντικής αποκατάστασης.
10. Όροι και μέτρα για την λειτουργία των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων και των υδροληψιών.
Αναφορικά με την ΛΑΡΚΟ, σημειώνεται σε ξεχωριστή ανακοίνωση πως ο κ. Γιώργος Σουφλιάς υπέγραψε Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) με την οποία αναθεωρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι λειτουργίας της Γενικής Μεταλλευτικής και Μεταλλουργικής Ανωνύμου Εταιρείας “ΓΜΜΑΕ ΛΑΡΚΟ” και επιβάλλεται η εφαρμογή των Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών στα πλαίσια εφαρμογής της οδηγίας 96/61/ΕΚ σχετικά με την ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχο της ρύπανσης (IPPC).
Όπως και στην περίπτωση της Αλουμίνιον, το εν λόγω σχέδιο ΑΕΠΟ περιλαμβάνει τα κατάλληλα προληπτικά αντιρρυπαντικά μέτρα και τις οριακές τιμές εκπομπής με βάση τα Κείμενα Αναφοράς των Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών (ΒΑΤ Reference Documents – BREFs) που έχουν εκδοθεί από το Ευρωπαϊκό Γραφείο ΙPPC για τη βιομηχανία μη σιδηρούχων μετάλλων και για λοιπές εγκαταστάσεις / συστήματα, που βρίσκουν εφαρμογή σε διάφορους βιομηχανικούς κλάδους όπως: α) τα συστήματα ψύξης, β) η αποθήκευση υλικών, γ) οι εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων, δ) τα συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου.
Ειδικότερα αναφέρεται ότι μεταξύ των άλλων μέτρων έχουν τεθεί:
1. Άμεση αντικατάσταση της υφιστάμενης μονάδας υγρής αποκονίωσης στην Περιστροφική Κάμινο (Π/Κ) 1 και χρονοδιάγραμμα για την αντικατάσταση των υφιστάμενων μονάδων υγρής αποκονίωσης στις Π/Κ 2 και 3 από συστήματα ξηρής αποκονίωσης, τεχνολογίας τύπου σακκόφιλτρων ή ηλεκτρόφιλτρων, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές σκόνης και να επιτυγχάνεται η μέση ημερήσια τιμή των 40 mg/Nm3 για τα αιωρούμενα σωματίδια. Ανακαίνιση της μονάδας ηλεκτροστατικών φίλτρων της Π/Κ 4 μέχρι 31.12.08.
2. Αναβάθμιση του συστήματος διακίνησης σκόνης από τις εγκαταστάσεις αποκονίωσης των Π/Κ προς τη μονάδα σφαιροποίησης (pelletizing) μέχρι τις 31.12.08.
3. Χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση απορροφητήρων σκόνης στην αίθουσα των ηλεκτροκαμίνων (Η/Κ) καθώς και μονάδας αποκονίωσης ξηρού τύπου στις Η/Κ. (οξείδιο του αζώτου)
4. Χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση στις καμινάδες των Π/Κ, των Η/Κ και των μεταλλακτών (Μ/Τ) συστημάτων συνεχούς μέτρησης και ηλεκτρονικής καταγραφής των αιωρούμενων σωματιδίων, SO2(διοξείδιο του θείου) και NOX . (οξείδιο του αζώτου).
5. Περιοδική παρακολούθηση των βαρέων μετάλλων στα αέρια απόβλητα των Π/Κ, των Η/Κ και των Μ/Τ.
6. Υποχρέωση εγκατάστασης και λειτουργίας τουλάχιστον ενός σταθερού σταθμού μέτρησης αιωρούμενων σωματιδίων (PM10), SO2 και Ni (νικέλιο), εγκατεστημένου κατάντι του ανέμου ως προς το μεταλλουργικό συγκρότημα της εταιρείας “ΓΜΜΑΕ ΛΑΡΚΟ” στην πλησιέστερη οικιστική περιοχή.
7. Υποχρέωση διενέργειας ενδεικτικών μετρήσεων, τέσσερις (4) φορές το έτος (εποχιακά), διάρκειας 15 ημερών έκαστη σε γειτονικές αστικές περιοχές (π.χ. Λάρυμνα, Μαρτίνο, Μαλεσίνα) κυρίως για τα αιωρούμενα σωματίδια (PM10, PM2,5) και τα μέταλλα (νικέλιο, αρσενικό, κάδμιο, υδράργυρο).
8. Υποχρέωση υποβολής αναθεωρημένης μελέτης επεξεργασίας και διάθεσης των υγρών αποβλήτων που προκύπτουν από την κοκκοποίηση της σκωρίας Η/Κ ώστε να βελτιστοποιηθεί η διαδικασία επεξεργασίας τους και να επιτυγχάνεται η οριακή τιμή των αιωρούμενων στερεών στα υγρά απόβλητα, καθώς και μελέτης διαχείρισης των ομβρίων υδάτων τόσο της βιομηχανικής εγκατάστασης όσο και των λιμενικών εγκαταστάσεων, στην οποία να προβλέπεται η κατασκευή κατάλληλου δικτύου συλλογής τους, τυχόν επεξεργασίας και απορροής τους με σκοπό την αποφυγή διάθεσης επιβαρημένων επιφανειακών απορροών στο περιβάλλον.
9. Υποχρέωση υποβολής Τεχνικής Μελέτης Περιβαλλοντικής Αποκατάστασης των χώρων αποθήκευσης της σκόνης που παρήχθη κατά τα προηγούμενα έτη, έχει συγκεντρωθεί σε χώρο εντός του γηπέδου της εγκατάστασης και έχει καλυφθεί με τεχνητή χλόαση, με σκοπό τη χορήγηση σχετικής άδειας περιβαλλοντικής αποκατάστασης.
10. Όροι και μέτρα για την λειτουργία των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων και των υδροληψιών.
Δευτέρα 25 Αυγούστου 2008
Αρκτικόλεξο ΛΑΡ.Κ.Ο.
Μέχρι τώρα όλοι μας γνωρίζαμε ότι το όνομα ΛΑΡΚΟ είναι ΛΑΡ.ΚΟ. και είναι τα αρχικά των λέξεων ΛΑΡΥΜΝΑ (χώρος εργοστασίου) ΚΟΚΚΙΝΟ (χώρος εξόρυξης).
Αν όμως θέλουμε να κάνουμε πιο επίκαιρο το Αρκτικόλεξο αυτό θα μπορούσε να πάρει την μορφή ΛΑΡ.Κ.Ο.
και η επεξήγηση αυτού:
ΛΑΡΥΜΝΑΣ
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ
Δεν είναι πολύ επίκαιρο και ρεαλιστικό??
Δίνει νομίζω στον όρο ΛΑΡ.Κ.Ο. την πραγματική του οντότητα...
Αν όμως θέλουμε να κάνουμε πιο επίκαιρο το Αρκτικόλεξο αυτό θα μπορούσε να πάρει την μορφή ΛΑΡ.Κ.Ο.
και η επεξήγηση αυτού:
ΛΑΡΥΜΝΑΣ
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ
Δεν είναι πολύ επίκαιρο και ρεαλιστικό??
Δίνει νομίζω στον όρο ΛΑΡ.Κ.Ο. την πραγματική του οντότητα...
Τρίτη 29 Ιουλίου 2008
Νέο Λιμάνι
Το περασμένο σαβ/κο όντας στην Αγ. Παρασκευή (Μεγάλη Η Χάρη Της) για τους σχετικούς εορτασμούς, ενημερώθηκα ότι η Λάρκο έχει υποβάλει περιβαλλοντική μελέτη για την κατασκευή του νέου Λιμανιού... Τι? Πώς? Ορίστε..?
Όπως ενημερώθηκα από επιστολή του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος, η μελέτη μιλά για επέκταση του λιμανιού 300 μ. προς το Σταυρό και 250 μ. σε βάθος προς το Νησάκι...
Το πρώτο ερώτημα που μου γενάτε είναι το εξής:
Όλη αυτή η έκταση που λένε.. σε ποιόν ανήκει?
Είναι δηλαδή της Λάρκο? αν ναι, από που κ ως που? Αν είναι δημόσια...της Λάρυμνας δηλαδή, με ποιο δικαίωμα αυτή δίδεται ελαφρά τη καρδία σε μία Ανώνυμη Εταιρία για να την εκμεταλλεύεται??
Στη συνέχεια γεννούνται άλλα ερωτήματα... Για ποιο λόγο να γίνει το νέο Λιμάνι? μήπως για να καταστρέψει κ άλλο το περιβάλλοντα χώρο του χωριού ή μήπως για μπορούν να ελλιμενίζονται ακόμα μεγαλύτερα καράβια??
Αλλά τα καράβια αυτά ποιόν θα εξυπηρετούν? εμένα? η μήπως τους Λαρυμναίους για να έχουν να αράζουν τις υπερπολυτελείς τους θαλαμηγούς??????
Μάλλον θα εξυπηρετούν άλλα πράγματα..
Ας υποθέσουμε ότι η Λάρκο κάνει το νέο λιμάνι για να απομακρύνει τη σκουριά όπως λέει..
Μά πως είναι δυνατόν μία εταιρία που δεν θέλει να ρίξει τη σκουριά στο χώρο εξόρυξης για λόγους κόστους, και προτιμά τη Λιάβδα επειδή είναι πιο κοντά να προβεί σε μία τεράστια επένδυση μόνο και μόνο για να απομακρύνει τη σκουριά από τη Λάρυμνα????
Πόσο μάλλον όταν τον τελευταίο καιρό αφήνουν από τη Λάρκο να διαρρέει ότι το εργοστάσιο δε βγαίνει και μπαίνει "μέσα" τους τελευταίους μήνες....
Κάτι μου βρωμάει εδώ....
Μήπως.....λέω,...μήπως το Λιμάνι αυτό γίνεται για να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς...? Όπως π.χ. ένα νέο εργοστάσιο που θα χρειάζεται τεράστιες ποσότητες πρώτης ύλης..???
Ελπίζω να σας έδωσα αρκετή τροφή για σκέψη................................................
Κλείνοντας να αναφέρω ότι δύο από τους "εκπροσώπους" μας στο τοπικό συμβούλιο ήδη εκφράστηκαν θετικά για το λιμάνι...... (το αφήνω ασχολίαστο για την ώρα....)
Όπως ενημερώθηκα από επιστολή του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος, η μελέτη μιλά για επέκταση του λιμανιού 300 μ. προς το Σταυρό και 250 μ. σε βάθος προς το Νησάκι...
Το πρώτο ερώτημα που μου γενάτε είναι το εξής:
Όλη αυτή η έκταση που λένε.. σε ποιόν ανήκει?
Είναι δηλαδή της Λάρκο? αν ναι, από που κ ως που? Αν είναι δημόσια...της Λάρυμνας δηλαδή, με ποιο δικαίωμα αυτή δίδεται ελαφρά τη καρδία σε μία Ανώνυμη Εταιρία για να την εκμεταλλεύεται??
Στη συνέχεια γεννούνται άλλα ερωτήματα... Για ποιο λόγο να γίνει το νέο Λιμάνι? μήπως για να καταστρέψει κ άλλο το περιβάλλοντα χώρο του χωριού ή μήπως για μπορούν να ελλιμενίζονται ακόμα μεγαλύτερα καράβια??
Αλλά τα καράβια αυτά ποιόν θα εξυπηρετούν? εμένα? η μήπως τους Λαρυμναίους για να έχουν να αράζουν τις υπερπολυτελείς τους θαλαμηγούς??????
Μάλλον θα εξυπηρετούν άλλα πράγματα..
Ας υποθέσουμε ότι η Λάρκο κάνει το νέο λιμάνι για να απομακρύνει τη σκουριά όπως λέει..
Μά πως είναι δυνατόν μία εταιρία που δεν θέλει να ρίξει τη σκουριά στο χώρο εξόρυξης για λόγους κόστους, και προτιμά τη Λιάβδα επειδή είναι πιο κοντά να προβεί σε μία τεράστια επένδυση μόνο και μόνο για να απομακρύνει τη σκουριά από τη Λάρυμνα????
Πόσο μάλλον όταν τον τελευταίο καιρό αφήνουν από τη Λάρκο να διαρρέει ότι το εργοστάσιο δε βγαίνει και μπαίνει "μέσα" τους τελευταίους μήνες....
Κάτι μου βρωμάει εδώ....
Μήπως.....λέω,...μήπως το Λιμάνι αυτό γίνεται για να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς...? Όπως π.χ. ένα νέο εργοστάσιο που θα χρειάζεται τεράστιες ποσότητες πρώτης ύλης..???
Ελπίζω να σας έδωσα αρκετή τροφή για σκέψη................................................
Κλείνοντας να αναφέρω ότι δύο από τους "εκπροσώπους" μας στο τοπικό συμβούλιο ήδη εκφράστηκαν θετικά για το λιμάνι...... (το αφήνω ασχολίαστο για την ώρα....)
Τρίτη 1 Ιουλίου 2008
Η ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΛΑΡΚΟ - e-mail προς όλους




Σας παραθέτω e-mail που έστειλα προς κάθε "ενδιαφερόμενο"..Λάρκο, Ε.Ε., Βουλευτές του νομού, Κανάλια, Εφημερίδες, Κόμματα, Υπουργεία...
Με επισύναψη απλά λίγες φωτογραφίες που έβγαλα το περασμένο σ/κ.
Κύριοι και Κυρίες,
Σας αποστέλλω με επισύναψη μερικές φωτογραφίες που καταδεικνύουν την περιβαλλοντική καταστροφή που προκαλεί η εταιρία Λάρκο στον αέρα με τους «μάλλον» αφιλτράριστους μαύρους ρύπους, αλλά και στη θάλασσα με τους τόνους σκουριάς που απορρίπτει κάθε μέρα.
Αυτή η ανεξέλεγκτη κατάσταση πρέπει να σταματήσει.
Πρέπει επιτέλους η Λάρκο να λειτουργεί σεβόμενη τους νομούς για το περιβάλλον, διότι ο σεβασμός προς το περιβάλλον δεν πρέπει να μένει μόνο σε δηλώσεις περιβαλλοντικής ευαισθησίας της Λάρκο στην ιστοσελίδα της, πρέπει να παρθούν περιβαλλοντικά μέτρα άμεσα!
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν το διήμερο 28 & 29 Ιουνίου και δεν έχουν υποστεί οποιασδήποτε μορφής επεξεργασία.
Με εκτίμηση
Μαλέρδος Ευάγγελος
Ladies and Gentlemen,
I send you attached some photos showing the environmental damage that Larco S.A. causes to the air with its “probably” un-filtered black smokes, and to the sea with the tons of burning wastes that disposes daily.
This situation must stop. Larco S.A. must operate by respecting the environmental laws, because environmental respect should not only be expressed by environmental sensitivity statements in the company’s webpage, environmental action must take place now!
These photos were taken at 28 & 29 of June and have not been under any kind of processing.
Best Regards
Malerdos Evagelos
Με επισύναψη απλά λίγες φωτογραφίες που έβγαλα το περασμένο σ/κ.
Κύριοι και Κυρίες,
Σας αποστέλλω με επισύναψη μερικές φωτογραφίες που καταδεικνύουν την περιβαλλοντική καταστροφή που προκαλεί η εταιρία Λάρκο στον αέρα με τους «μάλλον» αφιλτράριστους μαύρους ρύπους, αλλά και στη θάλασσα με τους τόνους σκουριάς που απορρίπτει κάθε μέρα.
Αυτή η ανεξέλεγκτη κατάσταση πρέπει να σταματήσει.
Πρέπει επιτέλους η Λάρκο να λειτουργεί σεβόμενη τους νομούς για το περιβάλλον, διότι ο σεβασμός προς το περιβάλλον δεν πρέπει να μένει μόνο σε δηλώσεις περιβαλλοντικής ευαισθησίας της Λάρκο στην ιστοσελίδα της, πρέπει να παρθούν περιβαλλοντικά μέτρα άμεσα!
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν το διήμερο 28 & 29 Ιουνίου και δεν έχουν υποστεί οποιασδήποτε μορφής επεξεργασία.
Με εκτίμηση
Μαλέρδος Ευάγγελος
Ladies and Gentlemen,
I send you attached some photos showing the environmental damage that Larco S.A. causes to the air with its “probably” un-filtered black smokes, and to the sea with the tons of burning wastes that disposes daily.
This situation must stop. Larco S.A. must operate by respecting the environmental laws, because environmental respect should not only be expressed by environmental sensitivity statements in the company’s webpage, environmental action must take place now!
These photos were taken at 28 & 29 of June and have not been under any kind of processing.
Best Regards
Malerdos Evagelos
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Άγιος Νικόλαος ο Νέος ο εν Βουνένοις
Εννιά Μαϊου σήμερα, μεγάλη γιορτή για το χωρίο μας. Γιορτάζει το νησάκι μας, ο Άη-Νικόλας. Εδώ και πολλά χρόνια η εικόνα του Αγίου μεταφέρ...

-
Παρ όλη την κατάσταση των θαλασσών του χωριού μας λόγω της μόλυνσης της Λάρκο και των υχθιοτροφείων, υπάρχουν ακόμα παραλίες μέσα στο χωριό...
-
Εννιά Μαϊου σήμερα, μεγάλη γιορτή για το χωρίο μας. Γιορτάζει το νησάκι μας, ο Άη-Νικόλας. Εδώ και πολλά χρόνια η εικόνα του Αγίου μεταφέρ...
-
Η κάθοδος των Αρβανίτικων φύλων στον ελλαδικό χώρο ξεκινά στα τέλη του 13ου αιώνα και σταματάει περίπου το 1600, [4] έχοντας ως αρχική κ...