Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011

Κερδοφόρα* Λάρκο ??

Σύμφωνα με την Ημερισία Online,

Σημαντική αύξηση, της τάξης του 75%, παρουσίασαν τα κέρδη της ΛΑΡΚΟ το εννεάμηνο 2011, παρά την πτωτική πορεία της διεθνούς χρηματιστηριακής τιμής του νικελίου και τις δυσμενείς συνθήκες στην εγχώρια αγορά.


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στα 11,227 εκατ. ευρώ, έναντι 6,411 εκατ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2010. Παρά την επάνοδο της εταιρείας στην κερδοφορία τα δύο τελευταία χρόνια, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της παραμένει αρνητικό.

Αποκρατικοποίηση
Οι μετοχές της έχουν μεταφερθεί από το ελληνικό δημόσιο, που είναι ο μέτοχος πλειοψηφίας, στο Ταμείο Αποκρατικοποίησεων και έχουν αρχίσει οι σχετικές διαδικασίες με σύμβουλους την HSBC και την PriceWaterhouseCooper. H χρήση του 2011 αναμένεται να κλείσει με όγκο παραγωγής κοντά στους 18.500 τόνους, που είναι το ιστορικό της ρεκόρ. Ο κύκλος εργασιών έφθασε το εννεάμηνο στα 248,335 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ το 2011, από 239,484 εκατ. ευρώ στο σύνολο της χρήσης του 2010, οπότε είχε καταγραφεί αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2009 κατά 142%. Τα κέρδη εκμετάλλευσης της εταιρείας έφθασαν στα 30,778 εκατ. ευρώ από 24,092 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας μειώθηκαν κατά 25%.

Επίσης το Βήμα αναφέρει,

Κέρδη για δεύτερη χρονιά θα βγάλει η Λάρκο
Ιστορικό ρεκόρ παραγωγής και στο βάθος ...στρατηγικός επενδυτής
Η πορεία βελτίωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της Λάρκο, που άρχισε στη χρήση 2010, συνεχίσθηκε κατά το 9μηνο 2011, παρά την πτωτική πορεία της διεθνούς χρηματιστηριακής τιμής του νικελίου.

Παρόλα αυτά το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της παραμένει αρνητικό. Το Ελληνικό Δημόσιο, ως μέτοχος της πλειοψηφίας, έχει μεταφέρει τις μετοχές στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και έχουν ήδη αρχίσει οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης της εταιρείας. Καθήκοντα συμβούλων σε αυτή τη διαδικασία έχουν ήδη αναλάβει η HSBC και η PriceWaterhouse.

Η διοίκηση εκτιμά ότι η χρήση θα κλείσει με όγκο παραγωγής στα όρια του ιστορικού ρεκόρ (περίπου 18.500 τόνοι) για τα δεδομένα της εταιρείας, γεγονός που διευκολύνει την προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής.


Ο κύκλος εργασιών κατά το 9μηνο 2011 ανήλθε σε 248,335 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ το 2011, έναντι 239,484 εκατ. ευρώ στο σύνολο της χρήσης του 2010, οπότε και είχε καταγραφεί αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2009 κατά 142%.

Ενδεικτική της συμπίεσης του λειτουργικού κόστους που επιτυγχάνεται είναι η διαμόρφωση του κόστους πωλήσεων σε 217,556 εκατ. ευρώ κατά το 9μηνο 2011, έναντι 215,391 εκατ. ευρώ στο σύνολο της χρήσης του 2010. Η συγκράτηση του κόστους επέτρεψε την αύξηση των κερδών εκμεταλλεύσεως σε 30,778 εκατ. ευρώ, έναντι 24,092 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2010.

Με μείωση των εξόδων διοικητικής λειτουργίας, περίπου κατά 25%, και των επιβαρύνσεων από τόκους, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 11,227 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 75% υψηλότερα από την κερδοφορία της χρήσης 2010 (6,411 εκατ. ευρώ).

Σχολιάζοντας την πορεία της εταιρείας, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος, κ. Αναστάσιος Μπαράκος, αναφέρει τα εξής: «Με τις επίμονες προσπάθειες όλων, διοίκησης και προσωπικού, η ΛΑΡΚΟ συνεχίζει την ανοδική της πορεία και στη φετινή χρήση και θέτει τις βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη στο μέλλον. Σε αυτή την πορεία, κρίσιμος σταθμός θα είναι η διαφαινόμενη επιτυχής ολοκλήρωση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης, από την οποία προσβλέπουμε ότι θα αναδειχθεί κατάλληλος στρατηγικός επενδυτής, ο οποίος θα εγγυηθεί τη βιώσιμη μεγέθυνση των δραστηριοτήτων μιας ιστορικής ελληνικής βιομηχανίας, προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας».

...και εγώ διερωτώμαι... γιατί να πουλήσεις μια κερδοφόρα εταιρία? ή μήπως είναι λίγο πλασματική αυτή η όλη εικόνα προκειμένου να ρίξει λίγο πούδρα στο πρόσωπο της άσχημης νύφης για να στραβώνει κάποιος να την "πάρει"? (αφού πρώτα την έχουν ξεζουμίσει και έχουν αρμέξει απο αυτή πακτωλούς χρημάτων και έχουν βολέψει κάθε λογής άχρηστους κομματικούς μάνατζερ και κομματικοποιημένα κουταβάκια της τοπικής κοινωνίας).
Όπως και να έχει το πράγμα, ένα είναι το σίγουρο, ότι η αβεβαιότητα και η αναμονή κάνει κακό και στην Ελληνική οικονομία, αλλά και στην τοπική κοινωνία και οικονομία που έχει κυριολεκτικά παγώσει..

Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2011

Μείωση 35% από τους μισθούς του 2009 στις εισηγμένες ΔΕΚΟ

ΣΟΚ : Μείωση 35% από τους μισθούς του 2009 στις εισηγμένες ΔΕΚΟ
Εγκύκλιος για ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΕΛΤΑ, ΔΕΠΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΛΑΡΚΟ, ΑΤΕ και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο
Στην απότομη προσγείωση των εισοδημάτων χιλιάδων εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς που είναι εισηγμένες στο ΧΑ (ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΕΛΤΑ, ΔΕΠΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΛΑΡΚΟ) οι περισσότερες εκ των οποίων είναι μάλιστα κερδοφόρες, καθώς και στην ΑΤΕ και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο προχωρά η κυβέρνηση κλέινοντας τον κύκλο μειώσεων των μισθών που ξεκίνησε από το στενό δημόσιο τομέα και τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ.
Με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών δόθηκε εντολή στις διοικήσεις 11 μεγάλων εταιριών να "κουρέψουν" για όλους τους εργαζομένους τις αποδοχές του Νοεμβρίου σε ποσοστό ως 25% σε σχέση με τις αποδοχές του Οκτωβρίου. Ο τελικός στόχος είναι οι μηνιαίες αποδοχές για κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά να είναι μειωμένες κατά 35% σε σχέση με τις αποδοχές που είχαν τον Οκτώβριο του 2009 ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί στον προυπολογισμό του 2012.

Εφ΄ όσον τον προηγούμενο έχουν γίνει μειώσεθις τότε το ποσοστό περικοπών θα είναι χαμηλότερο, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στις περισσόυτερες εταιρίες δεν κόπηκαν ουσιαστικά οι μισθοί.

Οπως αναφέρεται στην εγκύκλιο που έστιελε πρίν από λίγο ο ειδικός γραμματέας κ. Γ. Κυριακός που εποπτεύει όλες τις ΔΕΚΟ οι διοικήσεις πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στην μείωση των αποδοχών που ελάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ισχύος των ως άνω διατάξεων, δηλαδή την 31.10.2011 ως 25% και αν υπάρχει "υπερβάλλουσα μείωση" (ως το 35% των αποδοχών του 2009 που είναι το όριο) να κατανεμηθεί ισόποσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών δηλαδή το 2012 και το 2013.

Η εφαρμογή της πολιτικής αυτής αναμένεται να προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων καθώς οι περικοπές είναι βίαιες και γενικευμένες.

Παράδειγμα για το «μεγάλο κούρεμα»
Υπάλληλος που λαμβάνει κατά την 31.10.2011 μηνιαίες αποδοχές ύψους 3.000 ευρώ. Εάν με την εφαρμογή του νόμου οι αποδοχές του θα πρέπει να διαμορφωθούν στο ποσό των 2.000 ευρώ τότε οι μηνιαίες αποδοχές του υπάλληλου αυτού θα μειωθούν ως εξής:

Από 1.11.2011 έως 31.10.2012: 3.000 – (3.000 x 25%) = 2.250 ευρώ.
Το ποσό των 250 ευρώ που απομένει για να διαμορφωθούν οι αποδοχές στα 2.000 ευρώ θα αφαιρεθεί σε δύο δόσεις ως εξής:

Από 1.11.2012 έως 31.10.2013: 2.250 - 125,00 = 2.125 ευρώ.

Από 1.11.2013 και εφεξής: 2.000 ευρώ.

Οι εταιρείες που εφαρμόζεται το μέτρο αυτό είναι οι εξής:

1. Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος (ATEbank) Α.Ε.
2. Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) Α.Ε.
3. Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) Α.Ε.
4. Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ.) Α.Ε.
5. Εταιρεία Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) Α.Ε.
6. Εταιρεία Ύδρευσης Αποχέτευσης Πρωτεύουσας (ΕΥΔΑΠ) Α.Ε.
7. ΛΑΡΚΟ
8. ΟΠΑΠ Α.Ε.
9. Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) Α.Ε.
10. Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Α.Ε.
11. Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Α.Ε.

Από το μέτρο αυτό εξαιρέθηκαν μόνο ο ΟΤΕ και τα ΕΛΠΕ καθώς πλέον ελέγχονται μετοχικά από ιδιωτικά κεφάλαια.
Οπως ερμημεύουν τη σκληρή αυτή απόφαση, κορυφαίοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, απώτερος στόχος δεν είναι μόνο η οικονομική εξυγίανση τους δεδομένου ότι οι περισσότερες είναι κερδοφόρες, αλλά η προετοιμασία 100% ιδιωτικοποίησης τους.

Η εγκύκλιος


Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 31 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α΄) «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015».

Την 27.10.2011 δημοσιεύτηκε ο Ν. 4024/2011 με τίτλο «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», στο αρ. 31 του οποίου περιέχονται διατάξεις που αφορούν ορισμένες εταιρείες του κεφαλαίου Β’ του Ν. 3429/2005. Προκειμένου να σας διευκολύνουμε στην εφαρμογή των διατάξεων αυτών, που προβλέπουν αλλαγές και περιορισμούς στις μισθολογικές απολαβές, θέτουμε υπόψη σας τα παρακάτω:

Άρθρο 31

Παράγραφος 1β

Στην παράγραφο αυτή οριοθετείται το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 παρ. 1 β, στο οποίο εντάσσονται οι ανώνυμες εταιρείες που υπάγονται στο κεφάλαιο Β’ του ν. 3429/2005, καθώς και οι θυγατρικές τους, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

-Το Δημόσιο ή τα νομικά πρόσωπα των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 διορίζουν ως μέτοχοι μόνα ή από κοινού την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου,

-το Δημόσιο είναι πλειοψηφών μέτοχος και γγ) η διοίκηση της επιχείρησης δεν ασκείται από το μέτοχο της μειοψηφίας.

Παράγραφος 2


Κατ’ εφαρμογή της διάταξης αυτής ισχύει ως ανώτατο όριο αποδοχών και πρόσθετων παροχών για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και τον Διοικητή του συνόλου των φορέων της παρ.1, αυτό που καθορίζεται στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 του αρ. 2 του Ν. 3833/2010. Σήμερα το ποσό αυτό ανέρχεται στα 5.856 ευρώ μηνιαίως, ενώ με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού επιτρέπεται υπέρβαση του ορίου αυτού μέχρι το διπλάσιο.

Παράγραφος 5

Κατ’ εφαρμογή της διάταξης αυτής το μέσο κατά κεφαλή κόστος των πάσης φύσεως αποδοχών, επιδομάτων κλπ. του πάσης φύσεως προσωπικού δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 65% του μέσου κατά κεφαλή αντίστοιχου κόστους του φορέα, όπως αυτό είχε διαμορφωθεί κατά την 31.12.2009. Για την ορθή εφαρμογή της διάταξης αυτής θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι πάσης φύσεως αποδοχές που καταβάλλονται από το φορέα, στο τακτικό προσωπικό, στο προσωπικό που απασχολείται με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου κλπ. Αντιθέτως δεν συνυπολογίζονται οι αποδοχές που καταβάλλονται για συμβάσεις έργου ή παροχή ανεξάρτητων υπηρεσιών, καθώς και στα μέλη του Δ.Σ.
Στην έννοια των πάσης φύσεως αποδοχών περιλαμβάνονται οι τακτικές και έκτακτες αποδοχές, επιδόματα, δώρα, αποζημιώσεις καθώς και οποιαδήποτε άλλη απολαβή, παροχή ή δαπάνη, με όποια ονομασία και εάν καταβάλλεται αυτή.

Εάν με την εφαρμογή του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 5 το μέσο κατά κεφαλή κόστος των πάσης φύσεως αποδοχών, επιδομάτων κλπ., εξαιρουμένων των εργοδοτικών εισφορών, είναι μικρότερο των 1.900 ευρώ κατά μήνα, ισχύει ως όριο αυτό των 1.900 ευρώ μηνιαίως.

Επομένως εάν οι εταιρείες προβαίνοντας σε μείωση, π.χ. 30% (και όχι 35%) του κόστους μισθοδοσίας τους σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος την 31.12.2009, επιτυγχάνουν να έχουν μέσο κατά κεφαλή κόστος ίσο των 1.900 ευρώ, τότε περιορίζονται στη μείωση αυτή και δεν προβαίνουν σε μείωση ίση με το 35%.

Παράγραφος 6


Κατ’ εφαρμογή της διάταξης αυτής, όλοι οι φορείς της παραγράφου 1 υποχρεούνται με το πέρας κάθε τριμήνου και εντός 20 ημερών να υποβάλλουν στην ΕΓΔΕΚΟ αναλυτικά ποσοτικά στοιχεία για τον έλεγχο τήρησης των ανωτέρω περιορισμών. Εάν υπάρχει υπέρβαση οι Φορείς υποχρεούνται σε περικοπές το επόμενο τρίμηνο, ώστε να συμμορφωθούν στα επιβαλλόμενα όρια και να αποκατασταθεί η υπέρβαση. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης διακόπτεται αυτοδικαίως η επιχορήγηση που τυχόν λαμβάνει ο φορέας από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η παράλειψη από πλευράς των οργάνων της διοίκησης να προβούν σε αποκατάσταση των ορίων αποδοχών που ορίζονται στις προηγούμενες παραγράφους συνιστά αδικοπραξία σε βάρος του Δημοσίου για την αποκατάσταση της οποίας τα όργανα της διοίκησης ευθύνονται αλληλεγγύως και εις ολόκληρο με τον φορέα.

Επομένως όλοι οι Φορείς θα πρέπει να μεριμνούν για την έγκαιρη αποστολή των αιτούμενων ποσοτικών στοιχείων, καθώς και οποιουδήποτε άλλου στοιχείου είναι κατά την κρίση τους απαραίτητο στην Διεύθυνση Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, η οποία συνεπικουρεί την ΕΓΔΕΚΟ. Για την καλύτερη παρακολούθηση και επεξεργασία των αποστελλόμενων στοιχείων επισυνάπτεται πίνακας ο οποίος θα πρέπει να συμπληρώνεται κάθε τρίμηνο και να αποστέλλεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην διεύθυνση deko@mnec.gr. Ειδικά για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2011, τα στοιχεία θα υποβληθούν στο τέλος του Δεκεμβρίου.

Παράγραφος 7


Κατ’ εφαρμογή της διάταξης αυτής, προβλέπεται η αναλογική εφαρμογή του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 2 του αρ. 29 του Ν. 4024/2011 και στους φορείς της παραγράφου 1. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι σε περίπτωση που η μηνιαία μείωση που επέρχεται στις αποδοχές των υπαλλήλων από την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων είναι μεγαλύτερη από 25% σε σχέση με τις αποδοχές που λάμβαναν πριν την έναρξη ισχύος του ως άνω νόμου τότε η μείωση κατανέμεται ως εξής:

α) 25% μείωση επί των αποδοχών που ελάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ισχύος των ως άνω διατάξεων, δηλαδή την 31.10.2011

β) η υπερβάλλουσα μείωση ισόποσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών από το τέλος του πρώτου έτους εφαρμογής, δηλαδή από 1.11.2012 και εφεξής.

Π.χ. υπάλληλος που λαμβάνει κατά την 31.10.2011 μηνιαίες αποδοχές ύψους 3.000 ευρώ. Εάν με την εφαρμογή του νόμου οι αποδοχές του θα πρέπει να διαμορφωθούν στο ποσό των 2.000 ευρώ τότε οι μηνιαίες αποδοχές του υπάλληλου αυτού θα μειωθούν ως εξής:

Από 1.11.2011 έως 31.10.2012: 3.000 – (3.000 x 25%) = 2.250 ευρώ.

Το ποσό των 250.00 ευρώ που απομένει για να διαμορφωθούν οι αποδοχές στα 2.000 ευρώ θα αφαιρεθεί σε δύο δόσεις ως εξής:

Από 1.11.2012 έως 31.10.2013: 2.250 - 125,00 = 2.125 ευρώ.

Από 1.11.2013 και εφεξής: 2.000 ευρώ.

Σε περίπτωση που σε κάποιες εταιρείες τον πρώτο ή/και το δεύτερο χρόνο εφαρμογής του νόμου, το μέσο κατά κεφαλή κόστος υπερβαίνει το όριο του 65%, όπως ορίζεται ανωτέρω, για το λόγο ότι εξάντλησαν το περιθώριο της μείωσης, δηλαδή το 25%, θα πρέπει στα στοιχεία που αποστέλλουν να περιέχεται σαφής και εμπεριστατωμένη αιτιολόγηση από την οποία να διαφαίνεται ξεκάθαρα ο λόγος της απόκλισης, προκειμένου να μην υποστούν τις συνέπειες που προβλέπονται στην παράγραφο 6.

Παράγραφος 8


Το μέσο κατά κεφαλή κόστος αποδοχών των φορέων της παραγράφου 1, όπως καθορίζεται με τις διατάξεις της παραγράφου 4, δηλαδή στο ποσό των 1.900,00 ευρώ, ισχύει καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής.

Τονίζεται ότι η ισχύς των ανωτέρω διατάξεων αρχίζει από την 1.11.2011.

Σε περίπτωση οποιασδήποτε απορίας ή ερώτησης αναφορικά με την εφαρμογή των ανωτέρω, οι εταιρείες μπορούν να απευθύνονται στην Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ σύμφωνα με τα κατωτέρω:

·Για ζητήματα χρηματοοικονομικής φύσης: κυρίες Μ. Γεωργίου (210.3375816) και Μ. Πρίγκουρη (210.3375818).

·Για ζητήματα νομικής φύσης: κα Σ. Λυμπεροπούλου (210.3375821)

Ειδικά για ερωτήματα σχετικά με την αποστολή των στοιχείων οι εταιρείες μπορούν να απευθύνονται στις κυρίες Ο. Τσάμη (210.3375773) και Α. Οικονόμου (210.3375950).

Ο Ειδικός Γραμματέας
Γ. Κυριακός


πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=431820